بهترین راهکار های نگهداری پسته

 

معمولا پسته را در اواخر ماه هاى مرداد و شهريور برداشت مى كنند و بصورت خام نگهدارى مى شود. در هواى هاى گرم براى نگهدارى پسته از سردخانه استفاده مى كنند تا كيفيت و مرغوبيت خود را حفظ كند.

بهترين روش براى نگهدارى پسته

پسته از جمله آجيل هاى پرطرفدار و خوشمزه است كه بايد در نگهدارى آن دقت داشت .معمولا پسته را در اواخر ماه هاى مرداد و شهريور برداشت مى كنند و بصورت خام نگهدارى مى شود.

در هواى هاى گرم براى نگهدارى پسته از سردخانه استفاده مى كنند تا كيفيت و مرغوبيت خود را حفظ كند.

براى نگهدارى پسته شور براى مدت زمان زياد، پسته را درون ظرفهاى درب دار قرار میدهند.

از كنار هم قرار دادن پسته شور با سير و پياز خوددارى كنيد چون باعث مى شود طعم آن تغيير كند. براى نگهدارى پسته در محيط بايد از ظرف هاى شيشه اى و درب دار استفاده كنيد.

زطوبت، دشمن نگهداری پسته

بهتر است پسته را در ظرفى خشک و تميز و بدون بو ريخته و آن را در جاى تاريک و خنک نگهدارى كنيد.

اگر نگهداری پسته به صورتی که در دماى اتاق و در بسته بندى هاى مناسب باشد، تا سه ماه قابل استفاده است.

نگهدارى پسته شور

دماى مناسب نگهدارى آجيل در يخچال ٤درجه مى باشد . در اين روش امكان نگهدارى مغز پسته به مدت يكسال در يخچال امكان پذير است.

امکان نگهدارى پسته چه با پوست و چه بدون پوست در فريزر وجود دارد. بهترين روش نگهداری پسته شور در فريزر است كه به مدت سه سال مى توان آن را در بسته بندى مناسب نگهدارى كرد.

روش نگهداری پسته

روش نگهداری پسته

روش هاى مناسب براى نگهدارى پسته تازه

منجمد كردن پسته تازه

پسته هاى تازه را مى توان در انواع ظرف هاى دربدار ريخت و در داخل فريزر نگهدارى كنيد و نيم ساعت قبل از مصرف از فريزر خارج كنيد در اين روش طعم پسته حفظ مى شود.

خشک كردن پسته تازه

براى نگهدارى پسته تازه بايد پوست آن را جدا كرد اين كار  يک روز بعد از برداشت بايد انجام گيرد تا روى پسته لكه نيوفتد.

براى جدا كردن پوست از دستكش استفاده كنيد تا با دست آلوده با چشمتان تماس نداشته باشيد چون پوست پسته بسيار حساسيت زا است.

 

پسته خشک

پسته خشک

حدا كردن پوست پسته

پسته ها را داخل آب قرار دهيد در اين روش پسته هاى خالى رو آب مى مانند و پسته هاى مغزدار زير آب مى روند . بعد پسته ها را جلوى آفتاب بگذاريد تا آنهايى كه كم خندان هستند بيشتر خندان شوند.

در زمان خشک كردن پسته بايد دقت داشته باشيد و به مدت سه رو كامل لازم است پسته ها خشک شوند و رطوبت آن ها گرفته شود . رطوبت پسته تازه  حدودا ٢٠درصد است.

براى حفظ كيفيت و مرغوبيت پسته بهتر است در پوسته صخيم محافظت شود. پوسته ضخيم باعث مى شود در سرماى يخچال فريزر بين يک الى سه سال نگهدارى شود . براى روش هاى نگهدارى ديگر مى توانيد از پاكت هاى كاغذى استفاده كنيد.

نكات مهم در نگهدارى پسته خشک

نگهدارى پسته خشک نسبت به پسته تازه راحتتر است و رطوبت كمترى دارد .براى اينكه دوباره رطوبت نگيرد بايد در ظرفهاى درب دار يا شيشه اى كه امكان نفوذ هوا را ندارد نگهدارى شود.

استند مخصوص پسته

پسته از تنقلات گران محسوب میشود به همین جهت بهتر است که در قفسه و استند فروشگاهی مناسب که باعث نگهداری پسته به بهترین حالت میشود، ریخته شود. استند های فروشگاهی آکاربو میتواند انتخاب مناسبی بزای فروشگاه شما و زیباتر شدن آن میباشد.

قفسه و استند فروشگاهی

قفسه و استند فروشگاهی

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید