رابطه چیدمان فروشگاه با میزان خرید

رابطه چیدمان فروشگاه با میزان خرید

فروشگاهها مانند زمان گذشته نیستند که تنها به یک مغازه ساده و چند قفسه فلزی منتهی شوند. فروشگاههای امروزی به مدرنترین تجهیزات تزیینی و امنیتی مجهز هستند.

البته تا حدودی این پیشرفت به دلیل آن است که فروشگاهها دست به هر اقدامی میزنند تا مشتریان بیشتری را به خود جذب کنند.

این یک اصل ساده و طبیعی است که چیدمان مغازه رابطه مستقیمی با جذب مشتری دارد.

چیدمان لوازم آرایشی و بهداشتی فروشی

اگر فروشنده لوازم آرایشی بهداشتی فروشی هستید سعی کنید چیدمان فروشگاه را طوری طراحی کنید که قفسههای آینه کاری و لوکس شما رنگ و مشخصات محصولات کاملا واضح برای مشتری مشخص باشد.

برای تزیین بیشتر از مجسمههای کوچک و گلهای طبیعی با گلدانهای کوچک یا شکوفههای مصنوعی استفاده کنید. مرتبی و زیبایی قفسهها و چیدمان مطمئنا به  جذب مشتری کمک خواهد کرد.

 

سعی کنید صندلیهای زیبا و اسپرتی را در کنار میز آرایش و قفسههای مربوط به تستر داشته باشید. صندلیها هم به لوکس شدن فضا کمک میکند و هم باعث خواهد شد مشتری به راحتی و آرامش لوازم آرایشی مورد نظر خود را تست و انتخاب کند.

چیدمان فروشگاههای پوشاک

سعی کنید از اتاق پروهای زیبا با تهویه مناسب تهیه کنید. اگر مقدور است از فضاهای باز بالای قفسهها برای چسباندن عکس تن خور محصولات جدید استفاده کنید.

 

حتما در چیدمان قفسههای فروشگاه پوشاک توجه ویژه داشته باشید. ضمن استفاده از قفسههای شیک، از قفسهای استفاده کنید که لباسها در آن آویزان شده باشند. این کار باعث خواهد شد که لباسها بهتر دیده شوند و این قفسههای شیک و لباسهای زیبا در انواع رنگ، باعث زیبایی فروشگاه و جذب مشتری بیشتر خواهد شد.

چیدمان ویترین

سعی کنید در چیدمان ویترین خلاقیت به خرج دهید. ویترین را به چند قسمت تقسیم کنید. در ویترین باید همه محصولات از بالاترین قیمت تا نازلترین قیمت موجود باشد. از لوازم تزیینی زیبا برای ویترین استفاده کنید. سعی کنید مثلا از یک گل  شمعدانی زیبا نیز استفاده کنید. از رنگهای هیجان آور برای طراحی و زیبایی ویترین و لباس مانکنها استفاده کنید. رنگ تیره ناخودآگاه ذهن مشتری را خسته میکند.

ترتیب چیدن محصولات را رعایت کنید

اگر لوازم پوشاک فروشی دارید که بهتر است پوشاک و محصولات گران و زیبا را در ویترین و دم در ورودی قرار دهید. این باعث خواهد شد مشتری جذب شود و وارد فروشگاه شود و سپس محصولات دیگر را خریداری کنید و یا ببیند.

اگر تره بار فروشی دارید که کلا فضا و چیدمان محصولات فرق خواهد کرد. برای چیدمان میوه فروشی، بهتر است که سبزیجات معطر و تازه، میوههای تازه و خوش بو را دم در ورودی یا در مقابل ویترین مغازه قرار دهید.

این اقدام شما دو جنبه مثبت خواهد داشت. ابتدا اینکه زیبایی و جذابیت محصولات باعث ورود مشتری به داخل مغازه میشود و برای مشتری این ذهنیت را ایجاد میکند که همه محصولات به تازگی و طراوت محصولات داخل ویترین است.

بوی محصولات نیز خود به تنهایی یک متغیر و عامل مهم در جذب مشتری خواهد شد.

استفاده از ویترین و چیدمان آن بسیار مهم است. برای عرضه و نمایش فروشگاههای موادغذایی بهتر است که از قفسههای شیشهای زیبا و کاملا تمیز استفاده کنید.

چیدمان فروشگاه ترشی فروشی

قفسههای شیشهای زیبا را در مقایل ویترین مغازه بچینید. انواع ترشیها با رنگ و طعمهای مختلف به صورت مرتب و رعایت نظافت داخل قفسهها و یا تنگهای زیبای شیشهای بریزید که محصولات و رنگ زیبای آنها کاملا مشخص باشد. این روش و چیدمان زیبای محصولات و استفاده از ظروف زیبا و تزیینی باعث جذب مشتری خواهد شد.

اینکه از چه ظروفی برای تست و ارائه محصولات استفاده میکنید بسیار موثر است. تمیزی و چیدن محصولات در کنار هم باعث جذب مشتری خواهد شد.

استفاده از چراغهای کوچک و لامپهای رنگی در شب

رنگ و چراغ در جذب مشتری و ارائه بهتر محصولات بسیار حائز اهمیت است. لامپهای رنگی و زیبا باعث خواهد شد که محصولات خوش آب و رنگتر به نظر برسند. از دیگر مزایای وجود لامپهای رنگی و چراغهای کوچک، جلب توجه کردن برای مشتری است.

البته نوع قرار گرفتن لامپهای رنگی، قفسهها، صندلیهای که استفاده میکنید، ویترین محصولات لوکس، ویترین محصولات اف خورده و محل قرار گرفتن آنها همه و همه در جذب مشتری موثر است. بنابراین بهتر است که در چیدمان فروشگاه حوصله و سلیقه زیادی به خرج دهید.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید