قفسه مربوط به یخچال

قفسه مربوط به یخچال­های سوپر مارکت

سوپر مارکت­ها  از مهمترین متقاضیان قفسه هستند. آنها از انواع قفسه­ها برای منسجم کردن محصولات استفاده می­کنند.

اما از قفسه­هایی که برای نگهداری موادغذایی  در سوپر مارکت­ها مهم تلقی می­شود، قفسه­های مربوط به یخچال­های سوپر مارکت­ها و هایپر مارکت­ها است.

در یک سوپرمارکت و هایپر مارکت، باید انواع قفسه یخچالی طراحی شود. یعنی با توجه به اجناس و محصولاتی که قرار است به فروش برسد، دسته­بندی و طبقه­بندی خواهند شد.

باید فراموش نکنیم که قفسه­های مربوط به یخچال­های سوپر مارکت تنها منتهی به لبنیات و ضروریات نمی­شود.

امروزه در سوپرمارکت­ها، برای انواع محصولاتی که نیازمند به

علت گسترش این قفسه­ها و یخچال­ها زیاد شدن محصولات و اجناس مورد نیاز مردم است و نیاز به انبار کردن این اجناس از علت­های دیگر است.

شاید در سال­های پیش تنها لازم بود لبنیات را سوپر مارکت­ها به یخچال است، قفسه مربوط به یخچال طراحی شده و تهیه می­شود. دست مردم برسانند. اما امروزه نیاز است که از نان تا انواع سبزیجات و حتی پیاز سرخ کرده را به صورت آماده در اختیار مشتری قرار دهیم.

برای شفاف شدن موضوع به نمونه­ و مثال­هایی که به ذکر آن خواهیم پرداخت توجه کنید:

قفسه یخچالی مخصوص انواع نان

تغییرات نان و تحول سلیقه و تقاضای مشتری تنها در زمینه قفسه نبوده است. نان نیز دچار تحولات وسیعی شده و تا حدودی تغییر کاربری­هایی داشته است.

نان جو، نان گندم، نان سبوس دار،  نان بی سبوس، نان کم حجم، نان پیاز و … نمونه­هایی از انواع نان­هایی است که در بازار موجود است.

گاهی به دلیل آنکه برخی از نان­ها متقاضیان کمی دارند و مختص افراد خاصی هستند، زیاد تولید نمی­شوند.

بنابراین لازم است که همان میزان کم تولید را در قفسه­­های یخچالی نگهداری کنید تا از خراب شدن و بیات شدن نان جلوگیری کنید.

بنابراین یخچال و قفسه مختص به نان از نیازهایی است که در یک سوپرمارکت مورد توجه قرار می­گیرد.

قفسه یخچالی مخصوص به نان، نباید در کنار محصولاتی مانند قفسه یخچالی مربوط به گوشت و .. باشد. هم به دلیل تغییر پیدا کردن ظاهر و محتوای آنها و هم بدان علت که دمای نگهداری نان با انجماد گوشت بسیار متفاوت است و نمی­توان آنها را در کنار هم قرار بدهیم.

قفسه یخچالی مربوط به انواع میوه

برخی میوه­ها ممکن است نیازمند به نگهداری در یخچال داشته باشند. برخی سوپر مارکت­ها کاربری متفاوتی دارند. گاهی برخی از سوپر مارکت­ها که در نقاط خواصی هستند، میوه و سبزی بسته­بندی شده را نیز به فروش می­رسانند.

میوه­ها نیاز ندارند که در دمای بالای نگهداری شوند. اما در چنین شرایطی لازم است که در قفسه­های یخچالی به تفکیک چیده شوند و در دمای مناسب نگهداری شوند تا از پلاسیده شدن محصول جلوگیری به عمل آید.

قفسه یخچالی مربوط به انواع سبزیجات

به دلیل کمبود وقت امروزه شاهد آن هستیم که اغلب سبزیجات به صورت آمده یا کنسرو شده به فروش می­رسند. این سبزیجات شامل باقالا، نخودفرنگی پاک شده، ذرت آماده، سبزی مخصوص قورمه سبزی، بامیه آماده، لوبیا سبز خورد شده و آماده، گل کلم پاک شده و … است.

 

این چنین محصولاتی که به صورت پاک شده و یا نیمه حاضر در بازار عرضه می­شوند، لازم است که حتما در دمای پایین و فضایی سرد نگهداری شوند.

سبزیجات اگر در معرض سرما نباشند آب آنها جدا می­شود و پلاسیده می­شوند. بنابراین لازم است که سوپر مارکت­ها مجهز به قفسه­های مخصوص  یخچالی برای نگهداری سبزیجات آماده داشته باشند.

قفسه یخچالی مربوط به بستنی

از پرمصرف­ترین و پرکاربردترین محصولات سوپر مارکت­ها بستنی است. لازم است که یخچال و قفسه­های مربوط به آنها در دسترس باشد و یخچال در دمای مناسب انجماد تنظیم شود. قفسه­ای یخچالی مربوط به یخچال بستنی نیز تا حدودی کوچک است مثلا در ابعاد دومتر در دومتر طراحی شده­اند.

قفسه یخچالی مربوط به لبنیات

این قفسه­ها تا حدودی بیشتر و بزرگتر از موارد مشابه دیگر است. در پایین یخچال­ها نیز قفسه­هایی طراحی شده­اند، جهت نگهداری لبنیانی که لازم نیست در دسترس باشند.

معمولا درهای یخچال­های سوپر مارکتی شیشه­ای است و بسیار مقاوم و محکم است.

قفسه یخچالی مربوط به گوشت و فست فوت

فست­فودهای نیمه آماده شامل کباب لقمه­ها و .. از جمله اجناسی هستند که لازم است در یخچال نگهداری شوند. قفسه­های یخچالی مخصوص به آنها چند طبقه است  و قفسه­هایی آنها نیز به صورت تفکیک شده قرار گرفته­اند که به راحتی همه اجناس و گوشت­ها و موادغذایی نیمه آماده در آن جای گیرد.

 

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید