تاثیر کشمش در سلامتی

تاثیر کشمش در سلامتی انسان بسیار زیاد است.كشمش يكى از موادغذايى پرخاصيت و مفيد است. كشمش بسيار مقوى و حاوى خاصيت آنتى اكسيدانى می باشد. به همین خاطر مانع از  تخريب سلولى مى شود.

كشمش از خشک كردن انگور بدست مى آيد . داراى موادمغذى و سالم براى بدن مى باشد. اين خوراكى سرشار از آهن ، پتاسيم ،کلسیم، ویتامین های گروه ب و… می باشد.

تاثیر کشمش در سلامتی

تاثیر کشمش در سلامتی

 خواص کشکمش در کاهش احتمال ابتلا به بيمارى هاى دهان و لثه  

برخلاف بعضى از خوراكى هاى شيرين، كشمش براى سلامت دهان و دندان بسيار مفيد است. يكى از راه هاى طبيعى براى جلوگيرى از خرابى و التيام پوسيدگى دندان استفاده از كشمش است.  كشمش حاوى مواد ضد ميكروبى است. با مصرف روز مره ی کشمش می توان  از رشد باكترى هاى دهانى و از بيمارى هاى لثه جلوگيرى کرد. مصرف کشمش براى سلامت دهان و دندان بسيار مفيد است.

خواص کشمش در هضم بهتر

كشمش حاوى فيبر بالایی مى باشد . به سلامت سيستم گوارشى در بدن كمک مى كند. خوراكى هايى كه موجب مى شوند دستگاه گوارش دچار يبوست و اسهال نشود، بهترين خوراكى براى بدن محسوب می شوند. كشمش داراى دو فيبر محلول و نامحلول است . این ویژگی موجب مى شود مواد زائد به راحتى از روده عبور کنند و یبوست را در پی نداشته باشد.

خشكبار نسبت به ميوه هاى تازه قند بيشتر وهمچنین فيبر بالايى دارند .يك فنجان انگور داراى يك گرم فيبر مى باشد، اين در حالى است كه يك فنجان كشمش داراى ٧گرم فيبر است. با اضافه کردن كشمش به سبد غذايى خود و درست كردن غذاهاى مختلف با استفاده از كشمش ،به آسانی می توانید يك منبع غنی از فيبررا براى  بدن تان فراهم كنيد.

تاثیر کشمش در سلامتی

تاثیر کشمش در سلامتی

خواص کشمش در کاهش حمله قلبی

با مصرف كشمش سطح ترى گليسيريد بدن كاهش مى يابد .این مسئله  موجب سلامتى قلب مى گردد.

خواص کشمش در کنترل فشار خون

استفاده از كشمش براى كساني كه از فشار خون بالا رنج ميبرند مفيد است. محققان بر اين باورند كه مصرف منظم كشمش ،فشار خون را در قياس با ساير خوراكى ها به ميزان قابل توجهى كاهش مى دهد.

كشمش منبع الكتروليت هاى سالم قلب است.کشمش از كم شدن پروتئين پيشگيرى مى كند . كشمش داراى پتاسيم است .پتاسيم يكى از مواد معدنى مهم براى عمكرد درست بافت ها ،سلول ها و اندام هاى مختلف بدن است. افرادى كه پتاسيم بيشترى دريافت مى كنند به سكته هاى مغزى كمتر دچار مى شوند.

خواص کشمش درپيشگيرى از سرطان

براساس تحقيقات ميوه هاى خشک مانند آلو ،خرما ،كشمش داراى تركيبات فنلى زياد با مقايسه با ديگر ميوه هاى تازه هستند.کشمش دارای آنتى اكسيدان می باشد.آنتى اكسيدان ها با راديكال هاى آزاد مقابله مى كنند و براى بدن  نیز مفید هستند.

لازم به ذکر است که يكى از دلايل رشد خود به خودی سلول هاى سرطانى و پيشرفت آن ،راديكال هاى آزاد مى باشد .به همين دليل كشمش  که غنی  از آنتى اكسيدان است می تواند در درمان سرطان نقش به سزائی داشته باشد. 

خواص کشمش در کنترل دیابت

خواص كشمش در مهار كردن ديابت بسيار مفيد است. كشمش مى تواند از زيادشدن يک باره انسولين بعد از مصرف يک وعده غذايى پيشگيرى كند .مصرف کشمش براى بيماران ديابتى بسيار اهميت دارد.

مصرف كشمش موجب ترشح بهتر لپتين و گرليت در بدن مى شود . با مصرف كشمش شما احساس سيرى مى كنيد  که همین امر  موجب جلوگیری از اضافه وزن می شود. افرادى كه در سبد غذايى روزانه خود کشمش مصرف می کنند از سلامت بسیاری برخوردارند.

تاثیر کشمش در سلامتی

تاثیر کشمش در سلامتی

نکاتی در خصوص کشمش

مصرف کشمش در میان وعده به همه افراد مخصوصا  کودکان و زنان باردار توصیه می شود. با تمام این تفاسیر تاثیر کشمش در سلامتی انسان بسیار زیاد است.لازم است بطور مکرر از این خوراکی استفاده کرد.

همانطور که اشاره شد از خشک شدن انگور کشمش حاصل می شود. امروزه به دلیل مشغله فراوان افراد به ندرت اقدام به درست کردن کشمش می کنند واکثرا آن را از مغازه تهیه می نمایند. لذا در این خصوص باید مواردی را مد نظر داشت:

در ابتدا باید از نحوه نگهداری کشمش اطمینان خاطر حاصل کرد که کاملا بهداشتی صورت می گیرد. روش های نگهداری دیرین به هیچ وجه مناسب نیستند، زیرا امکان ورود هر گونه آلودگی به داخل محصول امکان پذیر میباشد. در این خصوص پیشنهاد ما به مغازه داران استفاده از استندهای فروشگاهی آکاربو مخصوص محصولات فله است. با استفاده از این استندها می توان محصول را به خوبی نگهداری وعرضه کرد.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید