افزايش فروش سريع در ٤ مرحله
اگر شما بازاريابى را شروع كرديد، براى افزايش فروش خود بايد به نكاتى توجه كنيد .
هدایایی به مشتريان بدهيد
شما مى توانيد كنار محصولاتی كه مى فروشيد، يك هديه در نظر بگيريد. مثلا براى يک مدت ٢ماهه شما كنار محصولاتى كه ازتون خريدارى مى شود، يك هديه بدهيد.
مثلا اگر شما يك دوربين فيلمبردارى فروخته ايد، براى مشترى نحوه ى استفاده كار كردن از دوربين را ارسال كنيد. اين كار هزينه زيادى برای شما ندارد. و باعث فروش بيشتر مى شود. و بايد به مشترى اطلاع رسانى و تاكيد كنيد كه در طى مدت زمان معيين شده اين هديه همراه محصول ارايه می شود كه به فروش شما كمك مى كند.
ارسال پیام یادآوری به مشتریان قدیمی
هميشه مشتريانى هستند كه ديگر با فروشنده در ارتباط نيستند، و خريد نمى كنند. ارتباط برقرار كردن با مشترى يه روش خوبى براى افزايش فروش است.
شما مى توانيد مشتريان غيرفعال را پيدا كنيد و با فرستادن ايميل يا اس ام اس يادآور اين باشید كه برای آنها ارزش قايل هستيد. حتى مى توانيد يك فرصت ويژه در نظر بگيريد تا دوباره به شما بپيوندند.
راه ديگر تماس گرفتن و باخبر كردن از محصولات جديد است. هميشه اين را به ياد داشته باشيد، فروش به مشتريانى كه يكبار از شما خريد داشته اند، خيلى راحتتر از فروش به مشتريان جديد است. و هميشه با اين مشتريان در ارتباط باشيد.
هدیه به جای تخفیف
هميشه به جاى تخفيف به مشترى يك كالا اندازه همان تخفيف به مشترى هديه دهيد. اگر يك كالايى را مى فروشيد، مشترى در مقابل آن تخفيف مى خواهد .به جاى تخفيف به معادل همان كالا، يك هديه بدهيد.
كه در اين صورت بجاى يك كالا دو كالا دريافت كرده است. كه اين كار در ذهن مشترى مى ماند. و باعث می شود برای ديگران تعريف كند. پس به تخفيف به عنوان هزينه و ضرر جدى به كسب و كار دقت كنيد.
پيشنهاد محصولات ديگر به مشترى
وقتى مشترى يك خريد از شما مى كند، شما محصولات جديد را پيشنهاد دهيد. مشتريان معمولا در اول ايراد ميگيرند. و شروع ميكنند به سوال كردن و ايراد از محصولات.
بعد از اين که متقاعد به خريد کردن شدند، شما مى توانيد محصول ديگرى را به آن ها پيشنهاد دهيد. و مشترى ها براى خريد بعدى راحتتر تصميم مى گيرند. و خريدارى مى كنند. و شما مى توانيد نسبت به كالاى فروخته شده كالاهاى مرتبط به آن را به مشترى پيشنهاد دهيد.