قفسه هایپری
قفسه هایپری
فروشگاههای بسیار بزرگ را هایپرمارکت میگویند. در این نوع از فروشگاهها لازم است که قفسه ها در ابعاد بزرگتر تهیه شوند.
ابعاد نورمالی که برای قفسههای مربوط به هایپرمارکتها طراحی شده است حدود، سی در شصت و یا چهل در هشتاد است.
تا حدودی طراحی قفسه ها و طراحی داخل این نوع از فروشگاهها سخت و پیچیده تر است.
قفسه های هایپری از کیفیت ومقاومت بالایی برخوردار هستند. کف قفسه هایپری از ورقهای فلزی و آهنی در ابعاد طولی و عرضی بسیار بالا است.
قفسه های هایپری غالبا فلزی است و فلز قفسهها را به صورت بی رنگ و قابل شست و شو طراحی میکنند.
به دلیل وزن بالایی که قفسههای هایپری دارند، معمولا هنگام سفارش و خرید آنها را آماده شده و کامل تحویل نمیدهند.
سعی میکنند، آنها را در ابعاد کوچک طراحی کنند و ضمن تحویل دادن، اجزاء را به هم نصب و متصل کنند.
طراحی داخلی و خارجی قفسه هایپری
سعی بر آن شده که قفسههای هایپری را دو رو طراحی کنند. یعنی قفسهها هم از سمت جلو و هم از سمت عقب حاوی قفسه باشند.
این نوع قفسه باعث خواهد شد که از همه فضای آزاد محیط بهترین استفاده ممکن به عمل آید.
ضمنا تصور کنید این قفسهها چقدر به نظم بخشیدن به فروشگاه کمک خواهد کرد.
از دیگر مزایایی که قفسههای دو رو میتوانند داشته باشند، بحث قرار گرفتن محصولات مشابه و هم خانواده در کنار هم است.
دیگر لازم نیست که یک سمت را کاملا به یکسری اجناس خاص اختصاص دهید. به راحتی با استفاده از این نوع از قفسهها همه موادغذایی یا اجناس هم خانواده را میتوانید در کنار هم قرار دهید.
از نظر طراحی داخلی، قفسههای هایپری تمام فلز هستند. علت این امر، کاربری خاص آنها است که لازم است وزن زیادی را تحمل کنند.
قفسه های تک محصولی
قفسههای هایپری تنها به قفسههای بسیار بزرگ منتهی نمیشوند. گاهی شامل یک یخچال تکی یا یک قفسه تکی هایپری که اندازه آن هم تا حدودی بزرگ است، میشود.
البته همین قفسه تکی نیز خودش تا حدود زیادی بزرگ است و به شکل معمولی به اندازه قفسههای فروشگاهی است.
این نوع قفسههای تکی که اندازه آنها از نمونههای مشابه توضیح داده شده بزرگتر است، حدود چهار تا پنج متر هستند و بیشتر برای محصولات تک فروش مورد استفاده قرار میگیرند.
این قفسههای هایپری بسیار در فروشگاهها مورد استفاده است. مثلا قفسه بزرگ هایپری مختص به گوشت ماهی.
این نوع قفسه که در زیر آن سردخانه یا یخچال قرار گرفته است برای منجمد ماندن محصولات بسیار مورد استفاده است.
از مزایایی که این قفسههای تکی دارند این است که به صورت تکی قرار دارند و از مخلوط شدن با دیگر محصولات جلوگیری میشود.
اما مزایای بهتری که قفسهها تکی هایپری دارند تغییر پیدا نکردن محصولات و تغییر بو و رنگ پیدا نکردن گوشت و دیگر اجناس است.
از دیگر قفسه های هایپری، قفسه مربوط به پوشاک است. قفسه مربوط به اجناس کوچکتر، قفسه تکی مربوط به لباس دختربچه، پسرانه، حراجی و .. که به راحتی فرایند تفکیک محصولات را انجام میدهد.
حتی ممکن است از این قفسههای تکی برای محصولاتی استفاده شود که بسیار ارزان قیمت هستند.
به عنوان مثال ستون مخصوص اجناس پنج هزاری: این قسمت شامل قفسه های تکی میشود که همه اجناس پنج هزار تومانی شامل جواب، روسری، تاپ و… میشود.
با استفاده از این نوع قفسههای تکی به راحتی همه اجناس با توجه بها و کاربری که دارند، تفکیک میشوند.
قفسه هایپری که مخصوص کالسکه و سبد دستی خرید است
برای جلوگیری کردن از بهم ریختی و نظم بخشیدن به فضا در هایپر مارکت، لازم است که همه چیز در جای مخصوص خودش باشد. برای همین لازم است که برای اینکه همه چیز مرتب باشد یا از نردهها ی فلزی یا از قفسهها ی بزرگتری استفاده کنیم که سبد خرید و کالسکه ها به راحتی در فضای هایپر مارکت رها نشوند.
استفاده از قفسههای بزرگی که به صورت دیواری چارخانهای شکل هستند تا حدود زیادی میتواند برای سامان بخشی به اوضاع به ما کمک کند.
قفسه هایپری منحنی شکل و ساده
این دو نوع قفسه کاربری کاملا مشابه به هم دارند. اما با توجه به محصولی که در آن قرار میگیرد میتواند نوع قفسه نیز تغییر کند.
ممکن است قفسه تنقلات به شکل منحنی و لبه دار تعبیه شود تا از افتادن و پرتاب شدن آنها به هر سو جلوگیری به عمل آید.