قفسه نصب شونده

قفسه­های نصب شونده(سردخانه­ای)

قفسه­های فروشگاهی متناسب با کاربری  که می­خواهند داشته باشند یا به صورت ایستاده و ثابت طراحی می­شوند یا به صورت نصب شونده­ای هستند و باید به دیوار یا به سردخانه­ها نصب شوند.

در پست­های قبلی اشاره کردیم که انبارها و سردخانه­ها از مهمترین فضاهایی هستند که به قفسه نیازمند هستند. اگر در انبارها و سردخانه­های  فروشگاه­ها از قفسه­های نصب شونده استفاده نشود، تقریبا تفکیک اجناس از هم غیرممکن و مشکل خواهد شد.

 

البته زمانی که صحبت از سردخانه می­شود، تنها بحث نظم بخشیدن به اجناس به میان نمی­آید، بلکه بحث اصلی و مهم، نگهداری محصولات است.

قفسه­های نصب شونده سردخانه­ای شامل انواع مدل هستند که به ذکر آنها خواهیم پرداخت:

قفسه­ای نصب شونده سردخانه­ای مخصوص  اجناس

در سردخانه­ها دیگر نیازی نیست که به زیبایی  قفسه­ها توجه شود و از قفسه­های شیشه­ای و آینه­کاری شده استفاده کنیم. قفسه­های فلزی که قابلیت پیچ و مهره شدن را داشته باشند در سردخانه­ها بسیار مورد استفاده است.

برای استفاده مفید از همه فضاهایی موجود لازم است که از سقف و دیوارها نیز استفاده شود. بنابراین با نصب قفسه­های نصب شونده از همه محیط کشتارگاه بهترین استفاده را می­توان داشت.

 

ابعاد این قفسه­ها بسیار بزرگ است و کاملا مقاوم و محکم است وکلا فضایی سردخانه را شامل می­شود. البته از مزایایی دیگری که قفسه­های سردخانه­ای دارد،  این است که مواد غذایی اولیه، گوشت و دیگراجناس با سطح زمین تماس مستقیم نخواهند داشت و در معرض نم و رطوبت زمین و حشرات و موریانه قرار نخواهند گرفت.

قفسه­های سردخانه­ای کمک زیادی به سردخانه­ها می­کند که به راحتی اجناس از هم تفکیک شوند و سرجای اصلی خود قرار گیرند.

این نظم بخشیدن باعث آن خواهد شد که به سرعت اجناس مورد نیاز خود را پیدا کنند.

قفسه­ای نصب شونده سردخانه­ای مکانیزه

از دیگر قفسه­های نصب شونده که در سردخانه مخصوص میوه مورد استفاده قرار می­گیرد، قفسه­های ریلی و مکانیزه است که با وجود حجم بالایی که قفسه­ها متحمل می­شوند، توانایی حمل آنها وجود داشته باشد.

بنابراین آنها را به صورت ریلی و مکانیزه طراحی می­کنند که فرایند جا به جایی اجناس به راحتی انجام شود و قفسه­ها با این حجم و وزن بالایی که دارند، به راحتی حمل شوند.

از مزایایی دیگری که قفسه­های نصب شونده سردخانه­ای ریلی دارند، بحث متصل شدن آنها به دیوار است. برای آنکه این قفسه­ها به راحتی تکان نخورند،  این قفسه­ها را به شکلی طراحی کرده­اند که قابلیت نصب شدن و پیچ و مهره شدن داشته باشد.

قفسه­های نصب شونده مکانیزه و ریلی مانند یک کمد دیورای طراحی  شده­اند. یعنی ظاهر آنها به صورتی است که فقط بیست سانت از زمین فاصله دارند و تا سقف کشیده شده­اند.

همه اجناس را با توجه به محتوای اجناس، نوع  و بویی که دارند می­تواند در یک قفسه کامل از زمین تا سقف بچینید.

مکانیکی، ریلی و اتوماتیک

قفسه­های ریلی اتوماتیک از راحت­ترین و بهترین نوع قفسه­هایی سردخانه­هایی هستند که کار انبار داران را تا حدود زیادی راحت کرده است.

قفسه­های نصب شونده سردخانه­ای بهترین عامل  افزایش طول عمر اجناس است  اما حمل اجناس منجمد مطمئنا مشکلی برای انبارداران خواهد بود. اما  اگر این  قفسه­ها به صورت مکانیکی قابلیت حمل داشته  باشند، همه مشکلات انبارداران حل خواهد شد.

مزایای قفسه­های نصب شونده در سردخانه ­ها

 

چنان که ذکر شد تنها مزایای قفسه­های نصب شونده، جاگیر شدن اجناس  و باز شدن فضا نیست. از مزایایی اختصاصی و انحصاری قفسه­های نصب شونده، نگهداری درست محصولات از هرگونه گزند و مشکل است.

تعدادی از مزایایی که قفسه­های نصب شونده در سردخانه دارند را نام خواهیم برد:

 

«قفسه ­های نصب شونده که در سردخانه­ها نصب می­شوند عامل مهم در کال ماندن اجناس است»

از مزایای که این قفسه ­های نصب شونده دارند جلوگیری از رسیدگی زودهنگام و پلاسیدگی محصول است. اگر رسیدگی و و فرایند نگهداری محصول درست و اصولی کنترل نشود مطمئنا باعث خواهد ضررهای زیادی وارد شود

گاهی برخی اجناس مانند سیب زمینی و پیاز و … اگر به مدت زیادی با زمین مستقیما در تماس باشند، سبز می­شوند و یا حتی ممکن است فرسوده شوند. بهتر است این نوع اجناس را مستقیما با زمین در تماس قرار ندهیم و از قفسه­های  نصب شونده متحرک استفاده کنیم. این قفسه­ها به دلیل فاصله نداشتن با زمین باعث خواهد شد که حشرات و موریانه نیز با اجناس در تماس نباشند و طول عمر مفید اجناس تا حدود زیادی را افزایش دهیم

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید