تاثیر قفسه در جذب مشتری

تاثیر قفسه در جذب مشتری

حتما ضرب المثل عقل مردم به چشمشونه رو شنیدید!

خوشبختانه یا متاسفانه ظاهر برای همه بسیار مهم است. بسیار به چشم میخورد که یک فروشگاه لوازم اورجینال فروشی به دلیل عدم آراستگی ظاهری و نداشتن ظاهری جذاب، تا حدود زیادی مورد استقبال قرار نمیگیرد!

اما یک پلاستیک فروشی که تنها محصولاتی با قیمت پنج هزارتومان را به فروش میرساند،  بسیار پر مشتری است.

به نظر شما دلیل چه میتواند باشد؟

مطمئنا ظاهر مغازه و دکوراسیون و قفسههای داخل فروشگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

شاید در گذشته استفاده از قفسهها تنها برای نظم بخشیدن به فروشگاه بود و برای آنکه محصولات به راحتی در معرض دید مشتری قرار دهند از قفسههای فلزی یا قفسههای چارخانه استفاده میکردند.

اما امروزه قفسه تا حدودی یک لوازم لوکس در فروشگاهها و مرکز خریدها به شمار میورد.

البته قفسهها بیشتر به سمت ویترینهای شیشههای چند بعدی تغییر چهره دادهاند. این خود بیانگر آن است که دیگر کاربری قفسهها تنها نمایش محصول و ایجاد نظم در فروشگاه نیست.

گاهی چیدمان و طراحی قفسهها و محصولات بسیار زیبا است و از جذابیت بالایی بهرهمند است که برخی افراد صرفا برای تنوع و آشنایی با اجناس و دکوراسیون مغازه به سمت آن میروند.

بنابراین قفسهها برای جذب مشتری، ایجاد نظم ، باز شدن فضای مغازه، زیبا سازی و لوکس شدن فروشگاه بسیار تاثیر دارد.

ایجاد فضای باز بیشتر

برای آنکه جای همه محصولات به راحتی باز شود معمولا از سقف تا کف فروشگاه را قفسه میچینند. سعی کنید تعدادی از قفسهها را ام دی اف سفارش دهید و در امدی اف نیز برای آنها تهیه کنید. از این قفسههای دردار  برای انبار محصولات استفاده کنید.

برای محصولاتی که به ویترین نیاز دارد و باید در معرض دید باشد از درب شیشهای استفاده کنید و این قفسهها را تا حد ممکن در دسترس قرار دهید تا به راحتی مشتری به آنها دسترسی داشته باشد.

برای ویترین فروشگاه نیز میتوانید از قفسههای حصیری، چوبی، عروسکی و .. استفاده کنید. اگر فضای ویترین مغازه کم است بهتر است از قفسهای استفاده کنید که به راحتی همه محصولات جدید به صورت تفکیک شده در معرض دید مشتری قرار گیرد.

قفسه آینه ای

یکی از مدلهای قفسههای لوکس که برای لوازم فانتزی فروشی، مجسمه فروشی، لوازم تزیینی فروشی، لوازم کادوئی فروشی، لوازم آرایشی بهداشتی و … استفاده میشود، قفسه آینهای است.

این نوع  قفسه هم باعث لوکس شدن فروشگاه  میشود و هم باعث خواهد شد تعداد محصولات فوشگاه چند برابر به نظر برسد، فضا بازتر  باشد و محصولات تمام قد و کامل دیده شود.

قفسهها مشکلات افراد سخت سلیقه را نیز حل میکند

تصور کنید وارد فروشگاهی میشوید که فضای داخل فروشگاه پر است از قفسه و چوب لباسیهای دایرهای که به راحتی میتوانید همه محصولات را ببینید و جنس آنها را لمس کنید.

حالا تصور کنید که وارد فروشگاهی میشوید که اجناس را باید از دور ببینید، و هر محصولی را که میپسندید باید از فروشنده قیمت آن را بپرسید!

خرید کردن در کدام فروشگاه برای شما راحتتر است؟

مسلما اگر شما به راحتی اجناس را لمس کنید و قیمتها راببینید و به راحتی اجناس ارزانتر را در قسمت قفسههای اجناس اف خورده ببنید، خرید و انتخاب برای شما راحتتر خواهد بود و جذب آن فروشگاه خواهید شد.

اگر از قفسه استفاده نکنید، مجبور خواهید بود که تنها محصولات جدید و گران را در معرض نمایش بگذارید. اما اگر از قفسههای متنوع استفاده کنید و انواع محصولات را متناسب با رنگ، سایز، قیمت، برند، کیفیت و … درجهبندی شده در قفسهها در معرض دید و لمس مشتری قرار دهید، افراد به راحتی جذب فروشگاه شما خواهند شد تا اینکه تنها یکسری محصولات خاص را به نمایش بگذارید.

در مشتری مداری یکسری اصول مبهم و تعریف نشده وجود دارد که به راحتی میتواند مشتری را به خود جذب کنید.

تصور کنید یک فروشگاه اغذیه زمانی که از قفسههای کوچک، تمیز و ترجیحا شیشهای برای سلف سرویس خود استفاده میکند و مرتب همه مواد غذایی را در آن چیده است، اغذیه فروشی دیگر از ظروف پلاستیکی و لکه استفاده میکند، چقدر در جذب مشتری میتواند متفاوت باشد.

باید فراموش نکنیم که طبق کاربری فروشگاه و فضایی که در اختیار داریم از بهترین نوع قفسه با بهترین طرح استفاده کنیم. همه ابتدا جذب ظاهر مغازه میشوند و سپس تصمیم به خرید از مغازه میگیرند و جنس و قیمت محصولات را میسنجند.

 

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید