خواص دارويى فندق

فندق يك دانه حاوى تمامى ويتامين ها و پروتيين هاى مورد نياز بدن است. كه طعمى خوشمزه دارد. و چربى هاى سالمى در دانه هاى فندق وجود دارد و براى سلامتى بدن مفيد است.

ارزش غذایی فندق

خواص متعدد فندق براى پيشگيرى از بسيارى از بيماريها مفيد است .٢٠عدد فندق داراى ١٧٦كالرى انرژى است. اين مقدار فندق داراى ١٧گرم چربى ٥گرم كربوهيدرات٤گرم پروتئين و ٢گرم آب است. فندق داراى روغن اسيد اوليك ،پروتيين ،كربوهيدرات ، ويتامين ها و املاح ضرورى است و در ميان آجيل ها بسیار محبوب و پرطرفدار است .

ويتامين هاى موجود در فندق

فندق داراى مقدار زيادى فيبر است. كه باهث كاهش وزن و جلوگيرى از پرخورى و پيشگيرى از بيماريهاى قلبى و عروقى مى باشد.

خواص دارویی فندق

خواص دارویی فندق

ويتامينE

اين ويتامين بسيار در سلامت پوست تاثير گذار است. و از پيرى زودرس جلوگيرى مى كند. فندق داراى ويتامينEبالايى است. و از كم خونى پيشگيرى مى كند و با سرطان مقابله مى كند .

استفاده مرتب از فندق در سلامت و مقاوم سازى استخوان بسيار تاثير گذار است هر وعده فندق شامل ٣٢گرم كليسم است بيشتر درصد مواد تشكيل دهنده ى فندق روغن است اين روغن فندق شامل اسيد هاى چربى است كه در بسيارى از اختلالات ساختار بدن مفيد است و از آن ها پيشگيرى مى كند

مزاياى روغن فندق

روغن فندق داراى خواص زيادى است. كه به تقويت عضلات كمك مى كند. و از خشكى پوست جلوگيرى مى كند. روغن فندق خاصيت دارويى و آرايشى دارد. در ماساژ درمانى از روغن فندق استفاده مى شود.

روغن فندق

روغن فندق

مضرات فندق

براى افرادي كه فشار خون دارند، ضرر دارد. مصرف بيش از حد فندق باعث ايجاد نفخ و گاز شكم و استفراغ مى شود.

نوشته های اخیر

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید