اصول چيدمان فروشگاه; ترفند هايى كه فروش را افزايش مى دهد

آيا به ياد داريد آخرين بارى كه كالا خريد كرده ايد چه زمانى است و چه كالايى را خريد كرده ايد؟

شما هنگامى كه وارد يک فروشگاه مى شويد و قصد خريد كالاى مورد نيازتان را داريد، ممکن است در زمانى كه از فروشگاه خارج مى شويد با يک كيسه پر خارج مى شويد كه اصلا قصد خريد بعضى كالاها را نداشتيد.

اين اتفاقى است كه همه ما آن را تجربه كرده ايم بسيارى از تصميم هاى ما در محل خريد انجام مى شود اين كار بخاطر چيدمان درست كالا در فروشگاه ها است كه مشتريان را به سوى خود جذب مى كند.

چیدمان فروشگاه ها

زمانى كه وارد يک فروشگاه يا مركز خريد مى شويد انواع محصولات مختلفى وجود دارد كه در معرض ديد قرار مى گيرد. فروشگاه ها توجه زيادى به طرح و چيدمان محصولات مى كنند و محصولات را خيلى ماهرانه در معرض ديد قرار مى دهند تا توجه مشتريان را جلب كنند و آن ها را به خريد تشويق كنند.

هر زمان كه وارد راهروهاى فروشگاه ها مى شًوند با نمايش حرفه اى از محصولات رو به رو مى شويد و اجناس حراج نيز چيدمان جذاب و چشمگيرى دارند كه افراد را به سمت خود بكشانند.

زمانى كه كار به چيدمان استراتژيک محصولات مى رسد فروشگاه ها بسيار حرفه اى عمل مى كنند زيرا راه هاى مختلفى براى نمايش محصولات وجود دارد براى نمونه اجناس پروفروش را در جاهایى قرار مى دهند كه به راحتى قابل ديد باشد.

چیدمان فروشگاه ها

چیدمان فروشگاه ها

چیدمان حراجی ها

حراج محصولات نيز راه هاى ديگرى براى چيدمان هاى خاص در فروشگاه ها و مراكز خريد است يكى بخر يكى ببر اين تبليغ ها بسيار جذاب براى مشتريان است.

زمانى كه چيدمان يک كالا از هر نظر چشمگير باشد مشتريان را به سوى كالا جذب مى كند تا آن را خريدارى كنند. فروشگاه ها با نمايش گذاشتن محصولات خود، آن دسته از مردمى كه براى وقت گذرانى و بدون برنامه به فروشگاه ها می آیند را، به خرید دعوت میکنند.

برخى از رايج ترين تكنيک هاى چيدمان در فروشگاه ها :

١)چيدمان زاويه دار

٢)چيدمان رنگى

٣)ظروف و تكيه گاه ها

چيدمان زاويه دار

اگر به چيدمان اجناس دقت كنيد خواهيد ديد كه چيدمان بيشتر اجناس زاويه دار يا پلكانى است به عبارت ديگر چيدمان از جلو در پايين ترين سطح خود و از عقب در بالاترين سطح قرار دارد. از اين روش ها براى نمايش محصولات بيشتر در يک فضاى كمتر استفاده مى شود.

چيدمان اجناس به اين روش باعث افزايش جذابيت مى شود تنوع بسته بندى اجناس نيز به تنوع چيدمان زاويه دار كمک مى كند.

 

طراحی قفسه ها

طراحی قفسه ها

چيدمان رنگى

در چيدمان بايد به عنصر رنگ ها توجه كنيد بايد محصولات را به گونه بچينيد كه رنگشان درخشان و جذاب و هوس انگيز به نظر برسد اين كار با قرار دادن رنگ هاى مختلف در كنار هم انجام مى شود.

براى نمونه در يک فروشگاه سبزيجات سبزرنگ يا ميوه هاى همرنگ كنار هم قرار نمى گيرند معمولا سبزيجات سبز رنگ در كنار رنگهاى ديگر قرار مى گيرند مثل فلفل دلمه اى هاى رنگى ترب هاى قرم.ز

روش رنگ هاى مختلف در تركيب با روش هاى چيدمان زاويه دار به كار مى رود .چيدمان محصولات به صورت حرفه اى چيده شده است، مارا وسوسه مى كند رنگ ها در چيدمان يكى از مهم ترين عواملى هستند كه مشتريان را به سوى خود مى كشانند.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید