مشترى ها را به مشترى دائمى تبديل كنيد

چگونه اعتماد مشتريان را جلب كنيم ؟

قبل از اینکه اعتماد مشتری را جلب کنیم، باید به این بپردازیم که اعتماد در افراد چگونه شکل میگیرند؟

اعتماد در رابطه شخصی و کاری در قیاس با اعتماد مشتریان کاملا تفاوت دارد.

در رابطه شخصی یا کاری اعتماد بدست آمده یک تعهد به حساب می آید. به همین دلیل تا زمانی که تعهد شما تمام نشده باشد، جلب آن ضروری است. در تمام مکاتب اخلاقی به تعهد توصیه شده است. ولی در اعتماد مشتری قضیه کمی فرق دارد.

در رابطه بین بازاریاب و مشتریان اعتماد به دست آمده یک حس امنیت در مشتریان است. اگر این حس تامین نشود، یا جریحه دار گردد، مشتریان اعتماد خود را از دست میدهند.

۴ نکته مهم در مورد یک رابطه خوب با مشتری که برای محکم شدن اعتماد کمک میکند:

وفاداری، علاقه، اهمیت قایل شدن و ارتباط فعال.

اعتماد دو طرفه بین فروشنده و خریدار

نکته ای که نباید از آن غافل شد دو طرفه بودن اعتماد در رابطه بین بازاریاب و مشتری است.

برای اینکه مشتری وفاداری داشته باشیم، اول باید شما نیز به او وفادار باشید و وفادار بمانید. اما چطور؟

-با بالا بردن کیفیت عالی محصولات و خدمات

-رفتار مناسب با مشتری

-احترام به مشتری

-ارزش قایل شدن برای مشتری

-تلاش برای حل مشکلات مشتری

این نوع رفتار های شما نشان دهنده این است که شما به مشتری وفادارید.

نکته مهمی که در رابطه بین بازاریاب و مشتریانش وجود دارد، نگاه انسانی به افراد است. این به چه معنی است؟

به معنای این است که موقع مراجعه مشتریان، شما با دید سود و منفعت خود به مشتریان احساس بدی ندهید. و اگر مشتریان این حس شما را احساس کنند، دیگر به شما اعتماد نمی کنند.

اقدام موثر برای ایجاد وفاداری در مشتری

دلایلی برای اعتماد مشتریان به آنها بدهید.

وفادار ترین مشتریان متعلق به یک برند کمپانی اپل هستند. هیچ محصولی در دنیا به اندازه اپل مشتری ندارد. که تعصب خاصی روی محصولات اپل دارند. و حتی از لوگوی آن برای خیلی از جاها استفاده میکنند.

راه هایی برای ارتباط با مشتری خود در نظر بگیرید

ارتباط دایم با مشتریان برند شما را در ذهن آن ها ماندگار میکند. و به وفاداری آنها کمک میکند.

اینجا نکات مهمی در مورد چگونگی ایجاد ارتباط با مشتریان را به اطلاعتان میرسانیم:

یک پرونده از اطلاعات مشتریان درست کنید. و مشخصات مشتریان که شامل شماره تلفن، آیدی اینستاگرام و آدرس پستی را ثبت کنید. با اینکار میتوانید برای مشتریان خود تبریک تولد تبریک سال نو و کد تخفیف ارسال کنید.

ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی

شما با استفاده از شبکه های اجتماعی میتوانید با کاربر خود در ارتباط باشید. بطور مثال اگر توجه کرده باشید اسنپ یا تپ سی در توییتر به خیلی از کاربران کد تخفیف ارایه میکنند.

روی نیاز های مشتری تمرکز کنید

مشتریان را به خوبی راهنمایی کنید. حتی اگر آنها از شما خریدی نکنند، شما میتوانید با مشاوره درست مشتریان در تخصص کاری خود، بهترین باشید.
بعد از فروش محصولات خود برای با خبر شدن از رضایت مشتریان خود با آنها در ارتباط باشید.

حتما بعد از خرید با مشتریان خود در تماس باشید. و از رضایت آن ها اطلاع پیدا کنید. اینکار باعث می شود حس خوب به مشتری دست بدهد و به شما بیشتر اعتماد کند.

در برقراری کانال ارتباطی با مشتری به رضایت مشتری توجه کنید

بیشتر کانال هایی که مشتریان با آن ها در ارتباط هستند، نصف مشتریان به آن برند وفادارند. و مشتری از طریق کانال ارتباطی ارتباط برقرار میکند.

و همچنین بیش از نصف مشتریان به برند هایی که از اطلاعات شخصی آنها حفاظت میکنند، وفادارند. و اهمیت بالایی دارد و با اطمینان به مشتریان این را به آنها ثابت میکند که از اطلاعات شخصی آنها سو استفاده نخواهند کرد.

خدمات مشتریان را در اولویت قرار دهید

باید این را در نظر بگیرید که ۶۰ درصد مشتریانی که ارتباط خود را با بازاریاب متوقف میکنند، از خدمات مشتریان راضی نیستند.

فرقی نمیکند شما با آن ها چه رفتاری میکنید. اگر آن ها از ارایه خدمات راضی نباشند، آن را با دیگران به اشتراک نمیگذارند.

توجه: در خدمات رسانی به مشتریان کمیت مهم نیست، کیفیت سرویس ها مهم است.

پست های توصیه شده
نمایش 1 دیدگاه
    ترک بک ها

    یک نظر بدهید

    0
    انتقال به واتساپ
    1
    سلام
    برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید