اهميت طراحى و فضاى داخلى فروشگاه و تاثير طراحى داخلی

از آنجا كه تا چند سال گذشته طراحى داخل فروشگاه در كشور ما اهميت چندانى نداشت، این روزها اهميت و تاثير طراحى در جذب مشترى و افزایش فروش تاثیر به سزایی دارد.

بسيارى از مشتريان و خريداران فروشگاه صرفا براى مشاهده ويترين وارد مغازه مى شوند. مطمئنا شما با طراحى زيبا مى توانيد تعداد مشتريان را افزايش دهيد.

طراحی داخلی فروشگاه ها

در چيدمان ويترين ها از بهترين محصولات استفاده كنيد، كه باعث جلب توجه مشتريان مى شود. طراحى فروشگاه به عنوان اتصال و امتدادی است که نهایتا به خريد مشتري منجر می شود.

طرح داخلى که شامل صدا ،نور ،هوا ،رايحه ،نوع چيدمان و … می باشد، براى ايجاد طراحى داخلى و صرفا مربوط به بهبود وضعيت يا ظاهر فضاى داخلى نمى باشد. بلكه هدف از آن بهينه سازى و استفاده مناسب از فضاهاى فروشگاه است.

طراحی داخلی به روز

طراحی داخلی به روز

طراحى داخلى به عنوان روندى براى هدايت و شناخت و رسيدن به هدف مورد نظر یعنی افزايش بازدهى و افزايش فروش مى باشد.

نوع طراحى داخلى نشان دهنده ارج دادن به ارزش هاى مشترى مى باشد. و مشتريان با رضايت خريد خود را انجام دهند. راحتى و آسايش مشتريان در فضاهاى داخلى علاقه بيشترى براى صرف زمان در فروشگاه و خريد به وجود مى آورد.

يك فروشگاه موفق نياز به طراحى داخلى مناسب دارد. و بايد به طراحى داخلى فروشگاه اهميت داد. در هر فروشگاهی بايد به طراحى داخلى از جمله ديوارها ،ويترين ،فضاى رفت و آمد مشتريان، ميز فروشنده ، چيدمان قفسه ها و اجناس، روشنايی، ارتفاع قفسه ها و ويترين ها توجه داشت.

تغییر نوع دکوراسیون و طراحی به روز

با تغيير و تحولى كه در فروش اجناس و كالاهاى خارجى و وارد كردن مارك ها و برندهاى مختلف به كشور وجود دارد، ما شاهد تغيير طراحى داخلى در فروشگاه ها شده ايم.

فروشگاه هاى بزرگ با بهترين طراحى موقعيت هاى تجارى در شهر را به خودشان اختصاص داده اند كه اهميت زيادى در رقابت رشد بازار داشته اند.

طراحی داخلی به روز

طراحی داخلی به روز

دكوراسيون فروشگاه ها اولين برخورد مشتريان و خريداران با فروشگاه مى باشد. فروشگاه ها بايد دكوراسيون استاندارد را رعايت كنند. زیرا باعث بيشتر شدن مشتريان و خريداران مى شود. نوع طراحى باید به گونه ای باشد که مناسب افراد با هر نوع سلیقه ای باشد.

در طراحى داخل فروشگاه تا جايى كه مى توانيد فضاى موجود را بهينه سازى كنيد و از همه قسمت ها به خوبى استفاده كنيد. هدف از طراحى فروشگاه ايجاد فضاى مناسب براى مشتريان و خريداران مى باشد. طراحى و دكوراسيون ويترين ها تاثير بيشترى در جذب مشترى دارند و چيدمان اجناس در دكوراسيون مغازه ها و فروشگاه ها از اهميت بالایی بر خوردار است.

دسته بندى اجناس كمك بيشترى به راحتى مشتريان مى كند كه بتوانند اجناس مورد نظرشان را به راحتی تهيه كنند. مى توانيد اجناس و كالاى پر طرفدار و پر فروش را در قفسه هاى ميانى و ساير اجناس و كالاها را در قفسه هاى بالاتر و پايين تر قرار دهيد.

تکنیک هایی در چیدمان قفسه ها

تكنيك هاى چيدمان بايد در يك فروشگاه رعايت شوند. چيدمان زاويه دار ،چيدمان رنگى ،چيدمان قفسه ها، ظروف و تكيه گاه هاو…. .

چيدمان زاويه دار اجناس و كالا باعث افزايش جذابيت فروشگاه مى شود. چيدمان رنگى با تنوع رنگ و كالاها و اجناس انجام مى شود.

طراحی داخلی رنگی

طراحی داخلی رنگی

چيدمان قفسه ها به راحتى مشتريان كمك مى كند در چيدمان قفسه ها بايد به فاصله ها دقت كنيد. و قفسه ها را در جاهاى مناسب فروشگاه قرار دهيد. به طوریكه دسترسى راحتى باشد.

بايد استاندارد و چيدمان كالاها در قفسه ها رعايت شود. و كالاهاى مورد استفاده مشتريان را در قفسه ها طبقه بندى كنيد. قفسه بندى و چيدمان تاثير مستقيمى بر افزايش خريد مشتريان دارد.

موقعيت قفسه ها در فروشگاه ها و موقعيت كالاها در قفسه ها تاثير بسيارى دارد.

پست های توصیه شده
نمایش 4 دیدگاه
ترک بک ها

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید