كره تخمه آفتابگردان جايگزينى مناسب براى كره بادام زمينى

 

امروزه تنوع زيادى در كره مغزها وجود دارد و تنوع انتخابى بيشترى داريد ولى در گذشته تنها كره ای که از  آجيل تهیه میشد، كره بادام زمينى بود.

دانه هاى آفتابگردان به عنوان خوراكى خوشمزه مصرف مى شود ولى جديدترين راه براى مصرف آن كه در حال متداول شدن است به این صورت است که شما مى توانيد اين دانه را به يک خوراكى خوشمزه و سالم تبديل كنيد.

اين دانه همانند دانه هاى ديگر داراى چربى هاى سالم است و داراى امگا ٦بالاىی مى باشد. روغن آفتابگردان هماننده كره آفتابگردان داراى خواص زيادى است ولى كره آفتابگردان موثر تر است روغن هاى آفتابگردان حاوى چربى هاى غيراشباعى است كه در زمان حرارت از بين مى روند.

خواص كره تخمه آفتابگردان

پروتئين بالا

كره بادام زمينى مدت زمان زيادى است كه بين مردم محبوبيت دارد.

مصرف غذاهاى حاوى پروتئين براى بدن خواص زيادى دارد و پروتئين عضلات را قوى مى كند و براى تمرينات سخت بسيار مفيد است و شما را ساعت ها سير نگه مى دارد.

پروتئين باعث مى شود متابوليسم بدن عملكرد يكنواختی داشته باشد . کره بادام زمینی به كاهش وزن كمک مى كند و انرژى موردنيار سلول ها را تامين مى كند.

غنى از ويتامين E

ويتامين Eيكى از آنتى اكسيدان هاى مورد نياز بدن است كه اين ويتامين با تنظيم سطح كسترول خوب و بد به حفظ تعادل كلسترول بدن كمک مى كند و با آسيب زدن به راديكال هاى آزاد روند پيرى بدن و آسيب سلول ها را كم مى كند به همين دليل بيشتر محصولات زيبايى از ويتامين Eتشكيل مى شود.

ويتامين Eسيستم ايمنى بدن را افزايش مى دهد و در مقابل عفونت ها مبارزه مى كند.

كره دانه آفتابگردان حاوى مقدار زيادى از ويتامين E است كه خوردن آن نياز هاى بدن را تامين مى كند.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

غنى از منيزيم

یکی از اصلى ترين موادمعدنى در بدن منيزيم است.

بيشتر افراد از كمبود منيزيم رنج مى برند و اين مشكل باعث شده اثرات عميقى روى پوست ايجاد شود. منيزيم به حفظ انرژى ،رفع اسپاسم و دفع راحت در هنگام دستشويى كمک مى كند همچنین به خواب راحت نيز كمک مى كند.

طبق تحقيقات افرادى كه از مشكل بى خوابى رنج مى برند به آن ها منيزيم داده میشود همچنین دريافتند كه مكمل غذايى منيزيم باعث افزايش آمارى زمان كافى خواب و بازده آن مى شود . در نتيجه در يافتند منيزيم منجر به بهبود معيارهاى ذهنى بى خوابى مثل بازده خواب، مدت خواب و زمان به خواب رفتن و بيدارى در صبح مى شود.

استفاده از كره دانه آفتابگردان در ميان وعده ها حدود ١٥درصد از نيازهاى بدن را تامين مى كند.

غنى از چربى هاى سالم

بيشتر افراد به دليل وجود چربى ها از كره دانه آفتابگردان استفاده نمى كنند اما سخت در اشتباه هستند. لازم است بدانید که  بدن نيز به چربى نياز دارد زمانى كه چربى هاى سالم وارد بدن مى شود ابزارى مى شود تا ويتامين ها در تمام بدن جذب شود و پوست درخشان مى شود.

كره دانه آفتابگردان با روغن دانه آفتابگردان متفاوت است با اينكه خوراكى سالمى است اما در حرارت بالا چربى هاى غير اشباع تركيبى از بين نمى رود ولى كره دانه آفتابگردان به دليل داشتن چربى غيراشباع به كاهش كلسترول و التهاب كمک مى كند.

کره تخمه بادام زمینی

کره تخمه بادام زمینی

كاملا بكر و طبيعى

كره مغزها و بادام زمينى ها بستگى به برندی که  دارد پر از افزودنى ها است كه بسيار خطرناک هستند با اين حال كره دانه آفتابگردان فرآورى نشده و طبيعى است و قيمت بالايى دارد ولى شما مى توانيد در خانه با قيمت كمتر تهيه كنيد.

 ارزش غذایی کره دانه آفتابگردان

٩٣كالرى
۴ گرم کربوهیدرات
۳ گرم پروتئین
۶ گرم چربی
۶ میلی‌گرم ویتامین  ای  (۲۴ درصد نیاز روزانه)
۳ میلی‌گرم منگنز (۱۷ درصد نیاز روزانه)
۳ میلی‌گرم مس (۱۵ درصد نیاز روزانه)
۵۹ میلی‌گرم منیزیم (۱۵ درصد نیاز روزانه)
۱۱۸ میلی‌گرم فسفر (۱۲ درصد نیاز روزانه)
۸ میلی‌گرم روی (۶ درصد نیاز روزانه)

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان

سابقه و تاريخچه كره دانه آفتابگردان

گل آفتابگردان بومى آمريكا شمالى بوده و ٣٠٠٠سال پیش از ميلاد به دست سرخ پوستان كشت مى شد. سرخ پوستان با پى بردن به ارزش غذايى اين دانه ها با روش هاى مختلف روغن آن را استخراج كردند و بعد مهاجران اروپايى هنگامی که به قاره سفر كردند اين گل های عجيب و غريب را با خود بردند.

در كشور روسيه اين كل به خاطر زيبايى و استخراج روغن آن كشت شد و اين گل ها قبل از سال ١٩٧٠وجود نداشتند.

امروزه دانه هاى آفتابگردان در مكان هاى بيشترى كشت و يافت مى شود و همچنین خوراكى هاى خوشمزه توسط آمريكايى ها ابداع شده است.

نكاتى در مورد كره تخمه آفتابگردان

اگر دنبال يک گزينه مناسب براى كره آجيل ها يا كره بادام زمينى هستيد كره دانه آفتابگردان گرينه مناسبى است كره دانه آفتابگردان داراى سه ويتامين و ماده معدنى مى باشد كه چربى هاى سالم بدن را تامين مى كند.

اين كره یک جايگزين فرآورى نشده بدون روغن هاى مضر است. اگر به دنبال يک اسنک سالم و خوشمزه هستيد كره دانه آفتابگردان بهترين گزينه است.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید