نكات كاربردى در طراحى دكوراسيون فروشگاه
در اين مطلب تصميم گرفتيم با معرفى چندين ترفند براى طراحى دكوراسيون فروشگاه و ويترين مغازه تان شما را در رسيدن به فضاى ايده آل و مناسب راهنمايى كنيم.
از جادوى شيشه ها استفاده كنيد
تاثير و جادوى شيشه در جذب مشترى بسيار موثر است. اگر در دكوراسيون داخلى نكات اصولى و درست را رعايت كنيد مى تواند نشانگر ي; صحنه بى نظير باشد كه توجه همگان را به خود جلب كند و نا خودآگاه عابران پياده را به سوى خود مى كشاند.
بايد در نظر بگيريد كه چندبار براى شما اين اتفاق افتاده است فروشگاهى با ويترين شفاف برايتان جالب باشد و شما را براى ديدن اجناس به داخل هدايت كند پس استفاده از شيشه يک نكته مهم درجذب و افزايش مشترى است.
يک ديوار منحصر به فرد ايجاد كنيد
شما نسبت به فروشگاه خود مى توانيد از ديوارهاى آن براى معرفى محصول و برند خود استفاده كنيد.
براى نمونه اگر فروشگاه شما يک مزون لباس است مى توانيد آن را با اتودها و طراحى خود تزيين كنيد و ارتباط نزديكى با مخاطب خود برقرار كنيد .
اگر برند شما مورد پسند افراد مشهور است مى توانيد از عكس اين افراد در خريد و استفاده از محصولات براى جلب بيشتر كه تاثير گذار هستند بكار بگيريد.
رنگ هاى تند و جذاب را امتحان كنيد
استفاده از رنگ هاى شاد و جيغ در جذب مشتريان كمک مى كند . استفاده مناسب از رنگ ها يكى از موثرترين راه ها برا جذب مشترى است.
بايد دقت كنيد رنگ ها در تركيب رنگ هاى خنثى بايد صورت گيرد و گرنه تاثير گذار نخواهد بود همچنین فضاى خيلى شلوغ خسته كننده است پس در تركيب رنگ ها دقت كنيد.
به يک دكوراسيون خاص فكر كنيد
دكوراسيون فروشگاه بايد طورى باشد كه در ذهن ببننده ماندگار باشد. فضايى كه هميشه ياد آور باشد .
شايد براى شما اين اتفاق افتاده است كه براى نشانى دادن جايى به كسى نشانه هاى فضايى كه به نظرتان متفاوت است استفاده مى كنيد . بايد از افراد و طراحان مجرب راهنمايى گرفت.
چيدمانى منظم داشته باشيد
در چيدمان ايجاد نظم و ترتيب درست و مناسب بسيار ضرورى است بايد مشتريان به راحتى اجناس خود را بيابند و اجناس را از نزديک ببينند و تياز به كمک كسى نباشد كه در اين صورت رضايت مشترى افزايش مى يابد.
نحوه چيدمان بايد طورى باشد كه در هنگام رفت و آمد مشترى مشكلى ایجاد نشود و مانع رفت و آمد نشود.
در واقع كسى دوست ندارد از يک جاى شلوغ و بهم ريخته خريد كند با بكار گرفتن نكات چيدمان استاندارد مى توانيد به نتايج خوب برسيد.
نورپردازى مناسب را جدى بگيريد
نورپردازى درست و اصولى يكى ديگر از نكات است كه بايد دقت كنيد. هركدام از محصولات نوركافى داشته باشند و در اين صورت محصولات شما بهتر عرضه مى شود و خريد مشترى راحتتر مى شود .
بايد استاندارد هاى نورپردازى رعايت شود مثلا به ميزان تابش نور و نحوه ى سيم كشى و ..دقت كنيد. نور نبايد بيش از اندازه باشد نورپردازى شما بايد طورى باشد كه محصولات را به بهترين شكل ممكن ارائه دهد و مشترى را به خريد ترغيب كند.
در نمايش محصولات خود خلاق باشيد
در نمايش محصولات بسياردقت كنيد چون تاثير زيادى در فروش دارد بطور نمونه پيراهنى كه در تن مانكن ديده مى شود ارائه بهترى از محصول محسوب مى شود تا آن كه در ويترين چيده شود.
استفاده از پوسترهاى تبليغاتى در فروشگاه ها انتخاب درستى است و استفاده از مانكن نيز برا بهتر نشان دادن محصول بسيار كاربردى است .
استفاده از تيزرهاى تبليغاتى و پخش آن در فروشگاه در جذب مشترى تاثير گذار است. شما مى توانيد با خلاقيت خود در بهره بردن اقدام به كارهاى بهتر و جذابى بکنید.