اهميت بسته بندى محصولات و کمک به جذب مشتری و افزایش فروش

بيشتر توليد كنندگان بر اين باورند كه كيفيت محصول از بسته بندى مهم تر است. هدف از بسته بندى براى حفاظت از محصول و نشان دادن ظاهر و كيفيت محصول است. نه تنها در جابجايى محصول كمك مى كند بلكه در مغازه ها و قفسه ها مورد توجه قرار مى گيرد، و قابل جذب مى باشد. و در تصميم خريد و فروش اهميت دارد.

چند نکته در بسته بندی محصولات

بسته بندى ها بهترين روش تبليغات محصولات هستند. و امروزه با زياد شدن شركت ها و كارخانه ها و برندهاى مختلف براى توليد محصولات، رقابت بين رقبا زياد شده است. و بسته بندى محصولات نيز يكى از عوامل ايجاد كننده رقابت است.

چون بسته بندى براى افزايش فروش كمك مى كند، به همین دلیل بيشتر كارخانه ها هزينه كلانى براى طراحى بسته بندى محصولاتشان مى كنند.
به طور نمونه، در بسته بندى محصولات و كالاهاى مناسب كودكان بايد از رنگهاى مختلف و شاد و از شخصيت هاى كارتونى كه در بين كودكان محبوب است ، استفاده شود. و كودكان جذب اين نوع كالا ها مى شوند.

بسته بندى كالا بايد جورى باشد كه ظاهر زيبا و جذاب براى جذب مشترى داشته باشد. و بايد توجه داشت كه از كالا حفاظت كند. تا سالم به دست مشترى برسد.

بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات

يكى از عوامل تاثير گذار در محصولات نقش و رنگ و تصوير و طراحى گرافيكى بسته بندى است. براى بسته بندى كالاهاى مختلف بايد از طرح ها و جنس هاى مختلف براى طراحى محصولات به كار رود.

بطور مثال در بسته های قوطى فلزى يا بسته هاى مقوايى كه محتويات آن ديده نمى شود، و مشترى داخل كالا را نمى تواند ببيند، گرافيست باید با طراحى مناسب براى محتويات داخل بسته اعتماد مشترى را جلب كند. تا مشترى با اطمينان خريدارى كند.

در اين جا طراحى نقش موثرى خواهد سداشت. و طراح بايد سعى در قدرت اثر گذارى در رنگ و طرح و تصوير براى بسته بندى انتخاب كند تا تاثير گذار باشد.

طراحى بسته بندى و اهميت رنگ

اولين چيزى كه در بسته بندى مشترى را جذب كالا مى كند، رنگ و شكل آن است. و به همين دليل رنگ يكى از عوامل موثر در خريد محصول است.

در اين زمينه بايد در انتخاب رنگ ها توجه داشت. مثلا استفاده از رنگ مشكى يا صورتى در بسته بندى ها ظاهر خوبى ندارد. و مناسب نيست. و بعضى از رنگها مانند زرد و نارنجى و قرمز و…مورد توجه قرار ميگيرد. ميتوان از اين رنگها بيشتر استفاده كرد. و بايد در استفاده از رنگ هاى سرد و تيره در بسته بندى دقت کرد.
نكته اى كه بايد توجه داشت، استفاده درست و مناسب از رنگ ها در بسته بندى است بطور مثال در بسته بندى چايى بايد از رنگ هاى سبز و تيره استفاده كرد. تا مرغوبيت كالا را نشان دهد.

رنگ هاى سبز و آبى و زرد، اين رنگ ها حس شادابى و تازگى دارند. و در بسته بندى محصولاتى مثل آبميوه ،آب،سبزيجات و ميوه و…استفاده مى شوند.
از رنگ هاى طلايى و نقره اى و خاكسترى ،آبى و فيروزه اى براى نشان دادن كيفيت عالى محصولات در بسته بندى مى توان استفاده كرد.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

0
انتقال به واتساپ
1
سلام
برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید