نحوه چيدمان كالا در قفسه فروشگاهى
در اين قسمت مى خواهيم چند نكته در مورد نحوه ى چيدمان اقلام در انواع قفسه ها كه تاثير زيادى دارد، توضيح دهيم.
كالاهايى که در قفسه فروشگاهى چيده میشود، بايد بصورتى قرار داده شود كه كالاها رو به مشترى باشد. و كالا در ديد مشترى قرار بگيرد.
در قفسه هاى ٣يا٤رشته بايد از كالاهاى يكسان چيده شود. بايد توجه داشت كه كالاها را در دسترس مشترى قرار دهيد.
![قفسه فروشگاهی](http://akarbu.ir/wp-content/uploads/2018/07/1-1-300x180.jpg)
قفسه فروشگاهی
به اين نكته بايد توجه كرد كالاهاى طبقات بالا قفسه ها در طول مدت زمان دور ريخته مى شود. چون دسترسى راحت ندارد. و مشترى آن را نمى بيند .
بايد كالا را طورى چيد كه از افتادن و شكستن آن جلوگيرى كرد. و در صورت ممكن در طبقات پايين قفسه هاى كالاهاى شكستنى و سنگين را قرار دهيد .
رديف اول
كالاهايى كه بيشتر در معرض ديد هستند، فروش آن ها بيشتر است. و براى كالاهايى كه تاريخ انقضا آن ها كم است، بايد در رديف اول چيده شود تا زودتر به فروش برسد.
نكات بهداشتى
بايد به رعايت بهداشت قفسه ها و كالاها دقت كنيد . کالاها و قفسه ها بايد تميز و مرتب باشند. چون كسى از قفسه هاى بهم ريخته و كثيف خريد نمي كند.
و هميشه سبد ميوه ها و سبزيجات و جعبه ها تميز باشد. و سبزیجات پلسیده را در سبد سبزیجات نگذارید.
قفسه هاى پر و شلوغ
قفسه هايى كه پر هستند، فروش بيشترى دارند. و نبايد قفسه ها را خالى نگه داريد. تنوع كالا در قفسه ها، مشترى زيادى را جلب مى كند .
كالاهاى قيمت مناسب و حراج
هميشه كالاهاى با قيمت مناسب را در رديف هاى جلويى قفسه ها بچينيد. و كالاهاى حراج گذاشته شده را در رديف هاى جلو قرار دهيد.
قيمت هاى مناسب خريداران را به مشترى هميشگى تبديل مى كند.
بسته بندى و رنگ بندى
در بسته بندى و رنگ بندى كالاها دقت كنيد. كه خيلى در فروش كالا كمك مى كند.
[…] ایده در مورد طراحی داخلی و قفسه فروشگاهی در مغازه های کوچک وجود دارد. که باعث میشود مشتری و […]
[…] نکته مهم است که هر قفسه را به یک نوع کالا اختصاص دهید و از همه مارک ها و برند ها […]