خواص آجيل و خشكبار و نکات خرید آجیل

آجيل در فرهنگ ايران جايگاه خاصى دارد. آجيل ها و مغزها نقش مهمى در تامين سلامتى بدن ايفا مى كنند. و براى تامين سلامت سيستم بدن ضرورى هستند.
دانه هاى خوراكى سرشار از فسفر هستند. و به ساخت استخوان ها كمك مى كنند.

همچنین سرشار از منيزيم هستند كه در عملكرد ماهيچه ها و اعصاب نقش مهمى دارند.

انواع آجیل و خشکبار

آجيل ها انواع مختلفى دارند. سه نوع آجيل شور،آجيل شيرين و آجيل چهار مغز.

آجيل شور نوعى از آجيل است كه معمولا از باقى آجيل ها محبوب تر است. آجيل شور از مخلوط كردن پسته و تخمه ژاپنى و كدويى مغز بادام و فندوق و بادام هندى تشكيل مى شود.

ترکیب فوق همراه نمك بو داده مى شود. و مضرات خودش را نیز دارد.

آجيل شيرين مخلوطى از مغز گردو ،مغز فندوق و پسته ،كشمش،انجير خشكو توت خشك مغز بادام،و بادام هندى مى باشد.

خواص انواع آجيل هاى بو داده و بو نداده

آجيل بو نداده داراى چربى غير اشباع است. كه براى بدن مفيد است. و در كاهش كلسترول خون كمك مى كند. آجيل هاى بوداده خاصيت آجيل خام را ندارند. و براى بدن مضر هستند.

آجیل و خشکبار خام

آجیل و خشکبار خام

آجیل بوداده زياد توصيه نميشود. مخصوصا برای بيماران. مدت زمان نگهدارى آجيل بسيار كم است.

يكى از خواص كه در مغز ها وجود دارد خاصيت آنتى كسيدان است. در مغزهایى مانند پسته و فندوق خواص آنتى اكسيدان با گذشت زمان كاهش پيدا نمى كند. و در گردو و بادام خواص آنتى اكسيدان و ويتامين هاش تغيير مى كند.

آجيل بونداده از آنجا كه حرارت نديده است، ممكن است داراى باكترى مضر باشد.

خواص دانه هاى آجيل

از جمله خواص گردو می توان گفت که گردو از دردهاى مفاصل جلوگيرى مى كند. در تقويت حافظه مفيد است.

خواص بادام، بادام حاوى منيزيم است. كه به رشد عضلات كمك مى كند. ضد استرس نیز می باشد.

پسته از ويتامين و كالرى بالايى برخوردار است.

فندوق حاوى منيزيم و پتاسيم است. كه براى قلب و كليه مقوى است.

دانه های آجیل و خشکبار

دانه های آجیل و خشکبار

بادام هندى سرشار از مس است. كه براى توليد انرژى و انعطاف پذيرى بيشتر رگ ها و مفصل ها كمك مى كند.

بادام زمينى موجب گشاد شدن رگ هاى بدن مى شود. و از لخته شدن خون جلوگيرى مى كند.

خواص خشکبار و میوه های خشک

انجير فيبر زیادی دارد. و براى كبدهاى ضعيف مناسب نيست. مويز داراى اسيد چرب امگا٢و امگا٦است. مويز از ابتلا به آلزايمر و سرطان و ديابت جلو گيرى مى كند.
دانه های سويا ارزش غذايى خيلى زياد دارند. خرما چربى ،پروتيين و انواع ويتامين هاى ضرورى براى بدن را تامین مى كند.

تخمه كدو منبع غنى از مواد معدنى و پروتيين و چربي هاى غير اشباع است.

ميوه ها سرشار از ويتامين ها املاح و آنزيم ها هستند. زرد آلو دارای مقادير زيادى ويتامين Dمی باشد. كه در رشد استخوان ها كمك مى كند.

آجیل و خشکبار و میوه خشک

آجیل و خشکبار و میوه خشک

نکات خرید آجیل و خشکبار

اولين نكته كه براى خريد آجیل بايد دقت كرد این است که به ظاهر آجیل دقت كنيد كه كپك زده نباشد. آجيل مرغوب و تازه تهيه كنيد.

در آجيل كهنه يك نوع كپك و يك نوع سم وجود دارد. كه ناراحتى هاى گوارشى ايجاد مى كند. و سرطان زا است.

توجه كنيد كه از دست فروشان آجيل نخريد. آجيل ها و حبوبات را اگر فله اى خريدارى مى كنيد، حتما از فروشگاه هاى معتبر خريد كنيد يا بصورت بسته بندى و داراى پروانه بهداشت خريداراى كنيد.

همچنین از هر فروشگاهی خرید نکنید. بعضی فروشگاه ها محصولات خود را در محیطی غیر بهداشتی نگهداری می کنند.

بهتر است آجیل باز تهیه نکنید، و یا از فروشگاه هایی که آجیل را در مخزن ها و قفسه های مخصوص آجیل نگهداری می کنند، خرید کنید.

این قفسه ها کاملا بهداشتی بوده و بدون دخالت دست می باشد.

قفسه آجیل و خشکبار

قفسه آجیل و خشکبار

نوشته های اخیر
نمایش 4 دیدگاه
    ترک بک ها

    یک نظر بدهید

    0
    انتقال به واتساپ
    1
    سلام
    برای ارتباط با مشاور آکاربو از طریق واتساپ بر روی آیکون پایین کلیک کنید